Primark Sollicitatieprocedure

Last update: 07-01-2019

Zodra je hebt gesolliciteerd op een van de vacatures bij Primark wil je natuurlijk zo snel mogelijk weten of je er mag komen werken. Helaas gaat er enige tijd over heen, de mensen van Primark moeten natuurlijk alle brieven lezen en beoordelen. Daarom zal je vaak meerdere weken moeten wachten op een antwoord. We hebben alles over de sollicitatieprocedure voor je samengevat. Dan weet je in ieder geval hoe het allemaal werkt.

Ontvangstbevestiging

Wanneer je hebt gesolliciteerd zal je eerst per e-mail een ontvangstbevestiging ontvangen. Deze ontvangstbevestiging ontvang je binnen 48 uur op het door je ingevoerde e-mailadres. Je weet dan dat de verzending van je sollicitatie goed is verlopen. Het is dus wel heel belangrijk dat je een bestaand eigen e-mailadres invoert. In de bevestigingsmail wordt ook een sollicitantreferentienummer meegestuurd. Dit nummer moet je goed bewaren, want hiermee kan je refereren naar de juiste sollicitatie.

Wanneer krijg je reactie van Primark?

Iedereen krijgt in principe te horen wat de status is van de sollicitatie, ook wanneer je bent afgewezen. Primark probeert binnen twee weken na de invulling van de vacature iedereen op de hoogte te hebben gebracht. Je kunt er vanuit gaan dat je binnen 28 dagen na het indienen van een sollicitatie reactie hebt ontvangen, zo niet dan adviseert Primark om contact op te nemen.

Sollicitatiegesprek inplannen

Wanneer Primark graag het gesprek met je wil aangaan krijg je (vaak per e-mail) een voorstel om een datum en tijd te selecteren. Geef je voorkeur aan en bevestig deze. Om ervoor te zorgen dat je je sollicitatiegesprek niet vergeet stuurt Primark je nog een bevestiging per e-mail en Primark zal in de aanloop naar het gesprek nog herinneringsmails sturen.

Datum en tijdstip wijzigen

Je kunt op een later moment nog de datum en tijdstip veranderen wanneer het gekozen moment je toch niet zo goed uitkomt. Je klikt hiervoor weer op de koppeling in je eerdere e-mail en wijzigt de datum of tijd. Soms is dit niet meer mogelijk omdat de deadline voor het online wijzigen van het moment voorbij is. In dat geval kan je contact opnemen met de winkel waar je gesolliciteerd hebt. Als je hebt gesolliciteerd op een functie bij een geheel nieuwe winkel dan kan je het best contact opnemen met de recruiter waarvan je een e-mailadres hebt ontvangen.

Het daadwerkelijke sollicitatiegesprek

Meer over het sollicitatiegesprek en tips hoe jezelf kunt voorbereiden lees je op deze pagina.